Co powinno się wiedzieć o strony internetowe pozycjonowanie?
Funkcjonują trzy popularne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju najważniejsze jest dołączenie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę przeważnie:
– miasto (przykładowo “siłownia Kraków”)
– dzielnicę (“sklep RTV Retkinia”)
– kraj (“hotele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w stosunku do firm lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do odbiorców mieszkających na tym samym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest preferowania też wtedy, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na promocję i nie jest w stanie walczyć o pozycje na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep RTV”, to “sklep RTV Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Dalszy typ pozycjonowania to dobre i sprawdzone rozwiązanie dla osób posiadających niski budżet na reklamę. Za sprawą właściwego doboru fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z daną branżą, ale także stawki za reklamę w Google Adwords ulegną istotnej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail to także znacznie mniejsza konkurencja. Ważne jest też to, iż rośnie trend wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– telefon LG K40 czerwony,
– obuwie sportowe Adidas V racer białe sklep online,
– golarka Braun Seria 3 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie istotne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Przy użyciu tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader obszerny asortyment produktów mogą skuteczniej piąć się na wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Dzień Ojca lub Święto Pracy. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie odkryta i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. Najczęściej powinno się zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową bądź uaktualnioną treść witryny.
Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]