Szukasz więcej wiadomości o aktualnej ofercie PBN? Idealnie trafiłeś! Wejdź na pbnmarket.pl.
By konsument odkrył twój biznes powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, lecz również zadbać o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie dodawane są do niej nowe profesjonalne i użyteczne dla klienta treści. Lecz nie wolno również lekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci portali.
Private blog network, czyli kto używa PBNy?
PBNy są prywatne, gdyż są tworzone a następnie kierowane przez jeden podmiot (na ogół przez dużą agencję marketingową lub firmę SEO), który troszczy się o jakość publikowanych tam artykułów. PBNy są najczęściej stosowane jako jeden z elementów szerszej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze efekty ich zastosowania zauważa się w stosunku do stron, które zostały prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na wygenerowanie sporej liczby linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarki. Słabym punktem PBNów jest to, że ich stworzenie to spory koszt, a potem konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na zachowanie ich na właściwym poziomie.
Jak korzystać z PBN? Polecamy wizytówki NAP oraz artykuły z linkiem kanonicznym
Prywatne sieci serwisów rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To właściwie każda publikacja w sieci, gdzie zaprezentowane są najistotniejsze dane telekontaktowe firmy – jej adres e-mail czy telefon, pełna nazwa i adres stacjonarny. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także profil na portalu społecznościowym, wpis w internetowym rejestrze biznesowym bądź artykuł, pod którym dodano firmowe dane kontaktowe.
Następna interesująca metoda wykorzystania możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na republikacji ciekawych artykułów z dodaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej wartość pierwotnego artykułu, gdyż natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych blogach w sieci traktują jako sygnał, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane są godne przeczytania, pomocne informacje. Publikacje z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym liczy się osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych głównie z prawem, bieżącymi wydarzeniami medycyną i inwestycjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO